دو سناریوی بورس پس از صعود به کانال جدید (۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره بار در مشهد اعلام شد (۸ آبان ۱۴۰۴) | قیمت صیفی‌جات چقدر است؟ قیمت امروز دینار عراق، ریال سعودی و درهم امارات در مشهد چند؟  میلیون‌ها دلار تتر ایرانی مسدود شد (۸ آبان ۱۴۰۴) رفیق بازی در بازار برنج فعالان اقتصادی، سیاست های ارزی را عامل اتلاف منابع کشور می‌دانند | ارز رانتی پای بابک زنجانی هم به ماجرای بانک آینده و علی انصاری باز شد شمش طلا اولین کالای وارداتی به کشور رشد ۵ هزار تومانی قیمت نقره | گرم نقره به ۱۹۳ هزار تومان رسید پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ مشهد، میزبان بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی صنعت ساختمان در کشور قیمت خودروهای داخلی و خارجی (۷ آبان ۱۴۰۴) | بازار در وضعیت انتظار جزئیات مصوبات کمیته حمایت از کسب‌وکار اعلام شد شرایط فروش فوری محصول برقی شرکت سایپا اعلام شد | مهلت افتتاح حساب وکالتی تا چه روزی است؟ + لینک ثبت نام عبور میانگین قیمت خانه در تهران از متری ۱۲۹ میلیون تومان | رشد خفیف تورم مسکن در مهرماه ۱۴۰۴ برنامه اصلاحی بانک مرکزی درباره ۵ بانک ناتراز چیست؟ سرانه مصرف انرژی بخش خانگی در ایران، ۳ برابر متوسط جهانی است ظهوریان: نهاد‌های نظارتی به وقوع پول‌شویی در پروژه‌های بانک آینده مشکوک‌اند +فیلم صعود بورس به کانال ۳.۲ میلیونی | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ آبان ۱۴۰۴) نرخ دلار در بازار آزاد مشهد چند است؟ (۷ آبان ۱۴۰۴) هر گرم طلا امروز در بازار مشهد چقدر قیمت دارد؟ (۷ آبان ۱۴۰۴) اونس جهانی طلا بار دیگر افزایش یافت (۷ آبان ۱۴۰۴) دلایل افزایش قیمت پوشاک چیست؟ | پوشاک استوک، بلای جان تولیدکنندگان جهش بی‌سابقه قیمت گوشت در بازار | علت چه بود؟ آخرین خبر از ساعت کاری کارکنان دولت (۷ آبان ۱۴۰۴) ساعت ثبت سفارش خرید عرضه‌اولیه امروز اعلام شد (۷ آبان ۱۴۰۴) | چقدر نقدینگی مورد نیاز است؟ رشد تومور تورم در خراسان رضوی | تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها در خراسان رضوی در مهرماه ۱۴۰۴، به  ۶۷.۴ درصد رسید
سرخط خبرها

آغاز رتبه‌بندی ایرلاین‌ها | نرخ بلیت هواپیما براساس رتبه ایرلاین‌ها تعیین می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۱۹۲۰
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۴
آغاز رتبه‌بندی ایرلاین‌ها | نرخ بلیت هواپیما براساس رتبه ایرلاین‌ها تعیین می‌شود
معاون سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و گفت: با اجرای نظام رتبه بندی از این پس قیمت بلیت براساس رتبه ایرلاین تعیین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حمیدرضا صانعی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره آغاز رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت: نظام رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی را آغاز کردیم، شاید شرکت‌های هواپیمایی در ابتدای اجرای نظام رتبه بندی مقاومتی داشته باشند، اما این اقدام در نهایت به نفع صنعت هوانوردی و مردم است.

وی ادامه داد: در صنعت هوایی بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و آزادسازی شبکه انجام شده است به این معنا که در حال حاضر هر شرکتی با هر قیمتی که بازار تعیین می‌کند بلیت می‌فروشد و عملا این اتفاق افتاده است و امروز تمایل دارند که بلیت را گران‌تر هم بفروشند، اما موضوع این است که کسی خریدار نیست.

صانعی گفت: همچنین به ایرلاین‌ها برای هر مسیر پروازی مجوز داده می‌شود هر چند این میزان ارایه مجوز به نفع شرکت‌ها نیست، اما به نفع مردم بوده چرا با وجود رقابت دیگر عملا نمی‌توانند بلیت را نرخ بالاتری را در آن مسیر به فروش برسانند؛ بنابراین آزادسازی شبکه هم رخ داده و شبکه پروازی هم باید براساس تقاضای مسافر تعیین شود. حال اینکه رتبه‌بندی به سمت حرکت می‌کند که متر و معیار وجود داشته باشد تا ارایه مجوز پروازی به ایرلاین‌ها فقط براساس درخواست ایرلاین‌ها نباشد و براساس رتبه مجوز مسیر پرتردد ارایه می‌شود.

وی بابیان اینکه در نظام رتبه بندی شرکتی که بتواند ناوگان بهتری خریداری کند، مجوز مسیر پروازی بهتری را هم می‌گیرد، اظهار داشت: این شرکت می‌تواند با قیمت بهتری بلیت فروشی داشته باشد، اما شرکتی هم که بخواهد اقتصادی‌تر کار کند قاعدتا با خدمات مشخص باید بلیت خود را با قیمت پایین تری بفروشد مانند همه جای دنیا که شرکت‌هایی که هواپیمای ارزان‌تری استفاده می‌کنند بلیت ارزان‌تر هم دارند. البته مسافر هم باید بداند ایرلاینی که ناوگان با سن بالاتری و پذیرایی کمتری دارد قیمت بلیت این شرکت هم پایین‌تر است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید براینکه الان هیچ شرکت‌های هواپیمایی رتبه بندی ندارند، ادامه داد: الان در حال شروع نظام رتبه بندی هستیم که البته در ابتدای کار اقتصاد ایرلاین‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و بنابراین ایرلاین‌ها درباره رتبه بندی مقاومتی نکنند. رتبه بندی براساس پارامتر‌هایی مانند تعداد ناوگان، سن ناوگان، میانگین تاخیرات و میزان شکایت مردمی انجام می‌شود. نه تنها نرخ بلیت هواپیما بلکه مجوز پرواز‌ها هم براساس رتبه ایرلاین‌ها تعیین می‌شود و اولویت با این شرکت‌ها با رتبه بهتر است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی به مرور اثر خود را نشان می‌دهد و مردم کیفیت خدمات را احساس می‌کنند، اظهار داشت: شاید در البته رتبه بندی مردم تفاوت را احساس نکنند، اما با تکمیل طرح تنوع قیمت براساس خدمات ایجاد خواهد شد. مردم این انتخاب را دارند که بلیت هواپیمای چه شرکتی با چه رتبه‌ای را خریداری کنند. ایرلاین‌ها هم وقتی این تفاوت را درک کنند به سمت نوسازی و کیفی خدمات حرکت می‌کنند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جزییات رتبه بندی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->